Jak podaje Omnicore, amerykańska agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w mediach społecznościowych, na Instagramie działa już ponad 700 mln użytkowników miesięcznie, publikując codziennie ponad 95 mln zdjęć i pozostawiając łącznie 4,2 biliony lajków. Każdego dnia 250 mln osób uruchamia inastagram stories, a w dniu w którym wprowadzono opcję video, użytkownicy przesłali ponad 5 mln. filmów w trakcie pierwszych 24 h. Liczby mówią same za siebie. Instagram to jedno z najbardziej wpływowych mediów społecznościowych, jakie istnieje dziś na świecie.
Jak wyróżnić się w tłumie? Jak sprawić, by twój profil został zauważony wśród milionów innych? Wyznaję zasadę, że NIGDY NIE JEST ZA PÓŹNO, więc jeśli chcesz zwiększyć swoją popularność i osiągnąć sukces na Instagramie wciąż możesz tego dokonać. Poniżej parę rad, które pomogą Ci zdobyć większe grono zaangażowanych odbiorców, a co za tym idzie większą liczbę polubień komentarzy i obserwujących.
10 PRZYKAZAŃ INFLUENCERA
1. ZADBAJ O CIEKAWY I ESTETYCZNY FEED
Feed, czyli wygląd Twojego profilu to Twoja wizytówka i choćbyś pisał lepiej od Szekspira ludzie i tak ocenią Cię po instagramowej okładce i zdjęciach. Wypracuj swój własny, charakterystyczny styl, który będzie Cię wyróżniał w tłumie nudnych, jednakowych zdjęć zalewających Instagram.
Zadbaj o to, by fotografie były jasne, z przewagą jednego lub dwóch kolorów, pasujące do siebie prawie jak puzzle i wspólnie tworzące jedną, estetyczną i miłą dla oka całość. Aby uzyskać powyższy efekt można stworzyć lub kupić preset w programie do obróbki zdjęć lub używać ciągle jednego filtra, który zapewni ten sam styl fotografii. Wymaga to dużo pracy i wysiłku w kreowaniu, przygotowywaniu i robieniu zdjęć, ale gdzie się z chęcią zejdzie praca, tam się hojnie trud opłaca 🙂
2. CONTENT – POSTAW NA JAKOŚĆ, ORYGINALNOŚĆ, SPONTANICZNOŚĆ
Wybacz, ale nikt nie będzie chciał śledzić profilu na którym zdjęcia są szare, brzydkie i okraszone trzema słowami lub te do złudzenia przypominają tysiące innych profili. WYRÓŻNIJ SIĘ! Zaskakuj unikalnością Twojego stylu. Postaw na jakość – zadbaj o dobre światło, dobry sprzęt, ciekawe lokalizacje, oryginalne podejście do tematu, inspirujące i edukujące opisy. Wykreuj swoją markę: kolory, które używasz, tematy, które poruszasz, styl pisania, sposób w jaki zwracasz się do swoich obserwatorów. Musisz wiedzieć, co możesz im zaoferować, a oni muszą być świadomi tego czego mogą na Twoim profilu szukać.
- Jeśli chcesz osiągnąć sukces na instagramie nie daj się namówić na automatyzację i publikację wykreowanych wcześniej postów. Twój instagram to historia, którą opowiadasz, za którą podążają Twoi obserwatorzy. Oni dobrze wiedzą, co u Ciebie słychać i gdzie jesteś (przynajmniej, ile im pokażesz na stories), więc warto do tego nawiązywać, pisać spontanicznie i od siebie.
3. UŻYWAJ #HASZTAGÓW
Według statystyk zdjęcia oznaczone przynajmniej jednym hasztagiem zwiększają zaangażowanie wokół postu średnio o 12,6%. Każde zdjęcie może zawierać w opisie 30 hasztagów. Dzięki nim mogą Cię również wyszukać osoby zainteresowane tematem, który opisujesz, oraz ludzie poszukujący zdjęć przedstawiających konkretne miejsca lub przedmioty.
Ciekawostka. Najbardziej popularne hasztagi na instagramie to #Love, #Instagood, #Me, #Cute i #Follow.
4. TAGUJ I SPRAW BY CIĘ OTAGOWANO
Do jednego zdjęcia na Instagramie można dodać nawet 20 tagów. Warto to robić, bo dzięki nim nawet większe firmy oraz influencerzy są w stanie Cię zauważyć. Tagowanie sklepów, magazynów i dużych profili popularnych stron publikujących zdjęcia instagramowych twórców to sposób, aby poznało Cię większe grono odbiorców.
Jeśli Twoje zdjęcie zostanie opublikowane, na popularnym profilu bardzo szybko zyskasz wielu nowych obserwatorów. Nie marnuj tej szansy.
- Jak tego dokonać? Wybierz strony, na których chciałbyś, aby opublikowano Twoje zdjęcia. Jeśli wrzucasz zdjęcia z Brazylii, otaguj 20 profili, które teoretycznie mogłyby wykorzystać Twoje zdjęcie a także użyj wymaganych hasztagów (ich treść znajdziesz w opisach poszczególnych profili).
@lipichan
5. DAJ SIĘ POZNAĆ
Instagram, jak żadna inna platforma społecznościowa pozwala Ci pokazać się i przedstawić potencjalnym obserwatorom.
- STRONA TYTUŁOWA – wybierz zdjęcie, które najlepiej odzwierciedla tematykę, jaką się zajmujesz, pasuje do Twojego charakteru i jest miłe dla oka. Stwórz atrakcyjny opis Twojego profilu – jest to miejsce, do którego zaglądają wszyscy obserwatorzy, którzy odwiedzają Twój profil po raz pierwszy. KIM JESTEŚ? CO OFERUJSZ? DLACZEGO MAM TUTAJ ZOSTAĆ?
- Przeglądaj, polubiaj i komentuj profile osób, które potencjalnie mogłyby zainteresować się Twoją stroną. Nie mam na myśli obserwatorów Twojej konkurencji – na dłuższą metę to nie działa, a wręcz odpycha ludzi, zwłaszcza jeśli już są zaangażowani w relacje z Twoim przeciwnikiem. Zacznij od znajomych przyjaciół, znajomych znajomych, osób lubiących magazyny podejmujące tematyką zbliżoną do Twojej, dodające podobne hasztagi, odwiedzające te same miejsca. Możliwości są nieskończone!
6. TWÓRZ DLA LUDZI, NIE DLA SIEBIE!
Zasada, o której należy pamiętać: TWORZYSZ DLA LUDZI, NIE DLA SIEBIE. Zadaj sobie pytanie: jaką korzyść mają inni ze śledzenia Twojego profilu? Jeśli chcesz, aby obserwatorzy za Tobą podążali, zaoferuj im coś, co sprawi, że do Ciebie wrócą – nie tylko dobrą jakość zdjęć, ale i Twoją pracę, czas , zaangażowanie i uwagę. I choć to patetycznie brzmi musisz czuć, że chcesz tworzyć dla innych.
7. PUBLIKUJ REGULARNIE
Regularne publikacje zdjęć to klucz do sukcesu – zatrzymania i zainteresowania Twoich odbiorców. Jeśli wrzucasz swoje posty codziennie o tej samej porze bądź konsekwentny – ktoś może czekać na wieści od Ciebie, a rozczarowanie = unfollow.
Oczywiście nie możesz publikować codziennie zdjęć z innego zakątka świata, ale nawet będąc w domu, można nawiązywać do odbytych lub przyszłych podróży, jeśli nie zdjęciem, to w tekście. Pamiętaj, że wiele osób obserwuje Twój profil nie tylko dla pięknych fotografii, które udostępniasz, ale także dlatego, bo uznali, że jesteś interesującą postacią.Chcą wiedzieć gdzie teraz jedziesz, co czytasz, w co dziś się ubrałeś.
8. DZIAŁAJ NA STORIES
Koniecznie. Nie miej żadnych oporów przed pokazaniem się bez makijażu, czy nagrywaniem bez przygotowania. Parę razy dziennie zrób swoim followersom prezent- 14 sekund z Twojego życia. Dodawaj lokalizacje, w których się znajdujesz, linki do ciekawych stron, lub do miejsc w których tworzysz. Stwórz własny styl – kolory, których będziesz używać najczęściej, poranne powitania, lub wieczorne pożegnania. Dziel się swoimi sukcesami – tutaj nie ma miejsca na skromność i nieśmiałość.
9. ZAPRZYJAŹNIJ SIĘ Z WIĘKSZYMI OD CIEBIE
Historie wielu influencerów, rozpoczynają się od spotkania z innym, zazwyczaj bardziej wpływowym twórcą. Dlatego nie miej oporów i kontaktuj się z większymi od Ciebie – oni tak jak Ty kiedyś zaczynali od zera, więc bardzo możliwe, że wyciągną do Ciebie pomocną dłoń. Organizuj spotkania, uczestnicz w zjazdach, taguj profile, z którymi chcesz nawiązać kontakt.
10. INFORMUJ, GDZIE TWORZYSZ
- Przy każdej okazji informuj swoich czytelników/widzów, że jesteś również obecny na Instagramie. Może oni po prostu jeszcze o tym nie wiedzą, lub nie posiadają swojego profilu.
- Poszerzaj możliwości. Gdy połączysz swoje konto na Instagramie z kontem na Facebooku Twoi znajomi otrzymają automatyczną wiadomość i bardzo możliwe, że będą chcieli obserwować Cię także w medium kwadratów.
- Za każdym razem gdy publikujesz zdjęcia przez aplikację Instagram na Facebooku i Twitterze zwiększasz szanse, na to, że ktoś będzie chciał odwiedzić Twój profil.
Udanych, instagramowych podróży,
A jeśli tekst Ci się spodobał zajrzyj do mnie i przywitaj się 🙂
Agnieszka
Porady na pewno wezmę sobie do serca, zwłaszcza te, o których nawet bym nie pomyślała. Najtrudniej jest mi chyba zaangażować się w Instastories. Zawsze wolałam zdjęcia niż filmowanie. Zwłaszcza, w którym mam mówić do kamery. Może kiedyś „złapię falę” i się odważę. Chyba sobie wydrukuję Twoje porady i wkleję w notes od spraw blogowo-instagramowych. Tak dla motywacji 🙂 Dzięki Aga za tak pomocne porady.
Doskonały tekst!
Syntetycznie i przejrzyście 🙂
Jak dla mnie rewelacyjne porady z których na pewno skorzystam 🙂
Bardzo cenne porady 🙂 Pewnie skorzystam 🙂
Jak wchodziłam w linka, nie spodziewałam się niczego nowego (przeczytałam mnóstwo takich zestawień dot. Insta), ale ujęłaś to o wiele lepiej niż eksperci od social media. Zgrabnie, merytorycznie i na temat.
Bardzo trafne wskazówki 🙂 Jako początkująca influencerka zgadzam się ze wszystkim :)))))))
Kilra razy naprawdę „startuję” i wciąż wracam na insta.. ale jakoś nie wiem nie dla mnie to.. wole bloga fb, a insta nie przemawia do mnie, choć lubie oglądać to ja samo mało co się udzielam
Aga, świetny, ispirujący post! Z chęcią wykorzystam Twoje wskazówki. Buziak 🙂
Dobre rady, Aby zainstniec na isntagramie rzeczywiscie trzeba podążać za nurtem i stosować się do Twoich kroków!
Bardzzo przydatny artykuł , z ciekawością przeczytałam 🙂
Zawsze podziwiam te profile których zdjęcia są w jednej kolorystyce, tonacji. Z drugiej jednak strony ile można patrzeć na podobne zdjęcie 😉
Uwielbiam socjal media! Masz zupełna rację 🙂
Cóż…ja jeszcze nie dojrzałam do Instagrama…albo po prostu…zupełnie mnie on ominie 😉
Cały czas pracuję nad naszym IG i nie mogę znaleźć złotego środka 😉 Bardzo fajne rady, na pewno je wykorzystam!! A Twój profil to super motywacja, dla osób chcących podróżować – plus super zdjęcia!! 🙂
Ja bym dodała jeszcze: nie żałuj lajków dla innych instafluencerów. Większość z nich się odwdzięczy ;)))
Bardzo fajny artykuł. Wiele pomocnych wskazówek. Dzięki!
Dziękuję za wskazówki kochana. Zawsze bacznie cie obserwuje. Jestem zakochana w twoich zdjęciach, jak i opisach, które mnie motywują. Pozdrawiam, @poulciak